වර්ෂ 2016 ක්වූ සැප්තැම්බර් 28 වැනිදා බදාදා




අලි කතාව හදද්දී අලි ඇබැද්දි රැසක්
සිනමාවේ දෙවැනි ස්වර්ණමය යුගය . .
‘මෝටර් බයිසිකල්’ මගේ ජීවිතයට ගොඩක් සමීපයි
සැබෑම ජාත්‍යන්තර සිනමා උලෙළක්
කලා වැව නිර්මාණය වීම සහ කඩවර දෙවි උපත පිළිබඳ ජනප්‍රවාදය සිනමාවට නැඟේ
‘මහ ගෑනි කන්ද’ මගේ මීළඟ චිත්‍රපටයයි
“මං පොර” ජාතකේට මං කැමැති නෑ
ජීවිතය කියන්නේ සිනමාව යැයි ඇදහූ . . . .
වෙඩි නොවදින ආදරයක දේදුණු චමත්කාරයි
කෝඩුකාරයෙකුගේ සිනමා විජයග්‍රහණය
ඩිරෙක්ටර්’ රූගත වෙයි
එක් සිරුරක් ආත්ම දෙකක් ශ්‍රි ලංකාවේ ප්‍රථම ත්‍රිමාණ චිත්‍රපටය
Independance Day : Resurgence
රොබෝවරුන් සිනමාවට එයි
ප්‍රේක්ෂකයෝ අරුණිවයි මායි පටලවගෙන
ඩේටාවලින් ප්‍රේමය මනින යුගයක සැබෑ ආදරණීය කතාවක්
මම ලිංගිකත්වය මා(ර්)කට් කරනවද නැද්ද කියන . . .
ආදරණීය කතාවක් අන්තර්ජාලයට එක්වූදා
‘පත්තිනි’ චිත්‍රපටයේ රඟපාන්න ‘පූජා’ මුලින් බෑ කිව්වා
සුරංග ද අල්විස් තෙවැනි සිනමා නිර්මාණය හොරා පොලිස්
පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’
ගී‍්‍රම් සොහොයුරන්ට අලුත් අරුතක්
‘සිංහයා’ සහ සැඟවුණ මිටියාවත සූදානම්
නේපාලයේ රූගත කළ චිත්‍රපටයක්
අපේ දළ ජාතික ආදායමෙන් හරි අඩක් ලැබූ චිත්‍රපට මාලාව
උපන් දින, විවාහ සංවත්සර සැමරුම් මැද හැදෙන පුංචි අන්දරේ
ගෙවීගිය දොළොස් මහේ ජගත් සිනමා කෙළි මඬලේ විකුම් පෑ ශ්‍රී ලාංකේය චිත්‍රපට
මන්දාකිණියේ ඈත ඈත දුරක සිට බොහෝ අනාදිමත් කාලයක ස්ටාර් වෝර්ස් ගැන කියවමු
චිත්‍රපට කලාවේ උණුසුම් පුවත්

අලි කතාව හදද්දී අලි ඇබැද්දි රැසක් 

සත් වැදෑරුම් ගිවිසුමක්, මහාචාර්යවරයෙක් සහ තායි අලි පැටියෙක් එක් වූ තැනදි ‘අලි කතාවක්’ බිහි විය. ඒ සත් වැදෑරුම් ගිවිසුම අතරින් දෙකක් වාචිකය. අනෙක් ඒවා ලිඛිතව රාජ්‍යතාන්ත්‍රික මට්ටම දක්වා ඔඩු දිවූ ඒවාය. ඒ මෙසේය. අද අප අතර නැති ‘ගඟ අද්දර’ නවකතාව රචනා කළ ලෙටීෂියා බොතේජුගේ ‘අනූෂ සහ රජ කුමරු’ යොවුන් නවකතාව සිනමා තිර නාටකයකට නැඟීමට මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නට සිත් විය. ඒ සඳහා ලෙටීෂියාගේ බුද්ධිමය දේපළවල හිමිකම් දරන ඇයගේ පුත්‍රරත්නය විපුල් බොතේජු හමු වූ මහාචාර්ය ආරියරත්න නැවතුණේ ද වසර ගණනාවකට පමණ පෙර සිනමා කිවිඳිය සුමිත්‍රා පීරිස් ද නැවතුණු තැනකින්ය. සැබැවින්ම එය දෛවෝපගත වූයේ ලෙටීෂියාගේම ‘ගඟ අද්දර’ කෘතිය සිනමාවට නැඟූ සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් එදා කළ සද්කාර්යයකින්ම මෙදා ‘අනූෂ සහ රජ කුමරු’ ඇසුරින් මහාචාර්ය ආරියරත්න නිර්මාණය කිරීමට අදහස් කළ ‘අලි කතාවත්’ ඇරඹෙන්නට කරුණු යෙදීමය.  
 

....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න
 

සිනමාවේ දෙවැනි ස්වර්ණමය යුගය . . . .

‘මායා’ චිත්‍රපටය අරභයා ජනප්‍රිය යොවුන් නළු පුබුදු චතුරංග ගේ දායකත්වය සුවිශාලය. සුවිශේෂය. එහි තිරපිටපත් රචකයා ලෙසින් ඔහු පුළුල් කාර්යභාරයක් ඉටුකර තිබේ. එමෙන්ම ඔහු එහි නිරූපණය කරන්නේ එකිනෙකට වෙනස් අභියෝගාත්මක භූමිකා හතරකි. මින් පෙර සිංහල චිත්‍රපටයක නළුවකු විසින් භූමිකා හතරක් රඟපෑ අවස්ථාවක් මගේ මතකයට නොනැඟේ. එසේ නම් එය ද ඔහුගේ රංගන දිවියේ සුවිශේෂී පෙරළියකි. නළුවකු හා තිර කතා රචකයෙකු ලෙස පුබුදුගේ වෙනස්ම පැතිකඩක් ‘මායා’ චිත්‍රපටය ඔස්සේ විවරණය වූ බව ප්‍රේක්ෂක - විචාරක මතයයි. අප පුබුදු හා මෙසේ සංවාදයට එළැඹෙන්නේ එකී අපූර්ව දායකත්වය පිළිබඳ ඔහුගේ විග්‍රහය පාඨක ඔබ වෙත ගෙන ඒමේ අරමුණ පෙරදැරිවය. ‘මායා’ ඔබේ රංගන දිවියේ පමණක් නෙවෙයි, මුළු සිනමා ජීවිතයේම සුවිශේෂී කඩයිමක්. මම මෙහෙම අහන්නේ ඔබ එහි රඟපානවාට අමතරව තිරකතා රචකයා ලෙසත් කටයුතු කරන නිසා? ඔව්,. . .
 

....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න