වර්ෂ 2014 ක්වූ අප්‍රේල් 17 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




සඳුන් සෙමෙර සලා පුතුට පවන් සලනවා
සිනමාකරණයේදී ද තම නිර්මාණ ප්‍රතිභාව සනිටුහන් කළ නාට්‍යවේදියා
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා . . .
මේ රැල්ල ගැන මට පැහැදිමක් නෑ
කෘතවේදී හැන්දෑව
මහා සිනමාවේදියාගේ සිහිනය සැබෑ වූදා
ලයනල් වෙන්ඩ්ට් කලාගාරය හැඩ කරන ‘ප්‍රේම පුරාණය’
තරුව කතා නැහැ අහසයි වැළපෙන්නේ
රටක් දිනූ රාජ්‍ය නායකයාත් රටක් හිනැස්සූ කලාකරුවාත් හමු වූ මොහොත
මගේ හුස්ම හිරවෙලා කියලා කවුරුත් බය වුණා
බී. එස්. පුත් සුනිල් ගී සිසිල ගෙනෙයි චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනය සහ ගී තැටිය එළිදැක්වීම 31 දා සොයිසා පුරදී
හිරු සඳුට ආදරෙයි ඇරැඹෙයි
ලේඛකයා චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂවරයකු වගේ විය යුතුයි
සිනහවේ මතකය අප අතර ඉතිරි කොට මර්සි නික්ම ගියාය
ප්‍රවීණ රංගන ශිල්පිනි මර්සි එදිරිසිංහ ජීවිත රඟමඬලෙන් සමු ගනී
ගෆූර් අද අප අතර නැත
අපේ අම්මා ලියූ ගීතයක් වෙනත් රචකයකුගේ නමින් ගැයෙනවා
ලෙඩේට වැඩිය මට තියෙන්නේ හිතේ අමාරුව
ලංකා ලයිව් සිනමා සම්මාන උළෙල
දැඩි සත්කාර ඒකකයේ හිටියේ මම මැරිල වගේ
ඩොව්ලි උළෙලෙන් නිළි රැජනට යාවජීව සම්මානය පිරිනැමේ
කලා ලොවේ උණුසුම් පුවත්

සඳුන් සෙමෙර සලා පුතුට පවන් සලනවා

සිය අතීතය සොයා යන ගමනක ඇරැඹුම, සොඳුරු ගීයක සැඟව ඇති බව නිසැකය. හෝරා කිහිපයක හෝ ඒ අතීතයේ සැරිසරන්නට ඔබට හැකි වන්නේ මේ සොඳුරු ගී පද නිසාමය. ඒ අතීතයේ සැරිසරන්නට කැමැත්තෙන් මෙවර ‘මතක ගීී පොත’ට සහභාගි වන්නේ ප්‍රවීණ ගීත රචක බන්දුල නානායක්කාරවසම්ය. හාත්පස වූ නිහඬ බව බිඳීමින් ගලා එන්නේ ලොකු දෝණිගේ සිරියාවන්ත සිනහාවේ ස්වරයයි. සිය මෑණියන් සමඟ ආ ගිය දේ ගැන කියමින් ඊටම අනුරූප ලෙස වචන හසුරුවමින් කරන කතාබහෙන් මුළු නිවෙසම පිරී ඉතිරී ගොසිනි. ඔවුනගේ කතාවටම අලගු තබන චූටි දෝණිය ද සිය අක්කණ්ඩියට නොදෙවෙනිය. කාලයකට පසු කෙරෙන මේ සමාගමයට මැදිහත් නොවූ මම සාලයෙහි වූ හාන්සි පුටුවෙහි යළිත් හරි බරි ගැහී ඉඳ ගත්තේ අතීතයේ එක් දවසක් පිළිබඳ යළි මතක සිතුවිලිවලින් නැවුම් වන්නටය. ජනාකීර්ණ මාතර නගරය මට සිහිපත් කළේ උණු අළු ඉහිරුණු කඩි ගුලකි. ඉවක් බවක් නැතිව දුව යන්නට තනන වාහන පෙළ නැවතී ඇත්තේ කහ ඉර පනින මිනිස්සු සමූහය නිසාය. ඉන් අන්තිම මිනිසා යන්නට ද පෙරම වාහන පෙළ තම ගමන ආරම්භ කළේ . . .

 ....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න
 

සිනමාකරණයේදී ද තම නිර්මාණ ප්‍රතිභාව . . .

පරාක්‍රම නිරිඇල්ල නිර්මාණය කළේ වෘත්තාන්ත චිත්‍රපට දෙකක් පමණි. (සිරි මැදුර 1989, අයෝමා 1995) මෙම චිත්‍රපට දෙකම ගුණාත්මක නිර්මාණ ලෙස ඇගයේ. මෙම චිත්‍රපටවල කලාත්මක ගුණය වඩා ප්‍රබලව මතු වන්නේ ඒ බිහි වූ කාලය හා සසඳන විටය. පරාක්‍රම සිනමාවට පිවිසෙන්නේ කලාත්මක සිනමා ධාරාව කිසියම් පසුගාමී පාශයක සිරව සිටි අවදියකයි. මේ අවදියේ කලාත්මක සිනමාව පණනල ආරක්ෂා කර ගත්තේ ප්‍රවීණ සිනමාකරුවන්ගේ පිහිටාධාරයෙනි. නවක සිනමාකරුවන්ගේ පිවිසීම අල්ප විලය. 1985 වසරේ් චිත්‍රපට විසිතුනක් තිරගත වනවිට ඒ අතර කලාත්මක නිර්මාණ වූයේ තුනක් පමණි. 1986 දී චිත්‍රපට දාහතකට තුනක්, 1987 දී දහහතකට තුනක්, 1988 දී දොළහට එකක්, 1989 දී එකොළහට දෙකක් ලෙස මෙම ධාරාව අවරෝහණ ප්‍රවණතාවක පසු විය. පරාක්‍රමගේ සිරිමැදුර 1980 දශකයේ බිහි වූ අවසන් සිනමා කෘතියයි. අන් අයුරකින් කිවහොත් 90 දශකයේ සිනමාවේ පෙර ගමන්කරුවායි. නව තරුණ සිනමාවක අරුණ පතිත වන්නේ 1990 දශකයේදීය. එය මුහුකුරා යන්නේ 2000 න් පසුව වුව එහි ලක්ෂණ අප ප්‍රථමයෙන් හඳුනා ගන්නේ සිරිමැදුර චිත්‍රපටයෙනි.

 ....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න